Thursday, February 19, 2009

CUCUR ATAP

14 comments:

zamrizal said...

akhirnya....

dapat saya tatap pokok CA campion abg Yie ni...trime kasih abg Yie...yang saya kagum pokok CA abg yang cmpion kat KL ni ialah perdahanannya...real...terutama apex yg di bhagian bawah....terpegun lihat cara dahannya naik dari bawah keatas...kne makan masa untuk dapatkan hasil macam ni kan abg Yie...

Abdul Malik said...

salam,

gambag no 2 tu mcm malu2 saja.....
jgn maree abg yieee.....

5/3 saya pi kota baru.....okay tak?

Mat Yie said...

Salam Rizal,
Terima kasih kerana minat dgn idea perdahanan CA A.Yie tu.
Pokok cucur atap sebenarnya tidak memerlukan masa yg panjang utk menyiapkannya. Dlm tempoh 2 hingga 3 tahun, CA sudah boleh dilihat hasilnya cuma ianya kurang matang.

Salam Malik,
molek benar kalau nak dtg KB 5/3 ni krn Jumaat cuti boleh lah pi ggali cucur atap.

Abdul Malik said...

Abg yie,

line clear...saya pi hari khamis 5/3....mungkin balik sp hari ahad 8/3.......boleh ronda2.....

sempoi....

zamrizal said...

saya ada 3 pkok CA.....tengah cari idea ni.....

Rosleedin said...

hi Malik hang ni p kelantan ke? gali jgn tak gali. Abg Yi gambar tu tak dapat penuh tak cukup distance...sorry, nanti habis langgar pokok org pulak

zamrizal said...
This comment has been removed by the author.
Pak Sulis Mirten said...

Makasi Zamrizal, q lihat kencang sekali nama mu di sini. Tapi nama mu di dalam persatuwan cabang Kelantan nomor ka berapa ya?

zamrizal said...

hai pak sulis...saya blum join lagi....sbenarnya mau join tapi mau face to face....cume jauh mau jumpe dan sibuk bekerja...saye ingat mau jumpe di pertandingan bonsai yang akan datang mgkin di KL. saya lagi suka bersua muka untuk join persatuan ini. bleh kenal rupe dan boleh berinteraksi secara terus. usah khuatir ya pak sulis....aq peminat bonsai jadi aku mau bangat join persatuan rumpun aku. cume masa yang menentukan.

zamrizal said...

aq masih muda...mgkin terlalu xcited sangat pada bonsai ni pak sulis..

Pak Sulis Mirten said...

Bagos Zamrizal, lantas naluri segini yang kita inginkan tuk memimpin kumpulan mudamu sedari pemula di didik hingga jadi tingi tingkat elmunya hinga bisa menggoncang persada dunia. Semangat butuh tingi selamanya. Tapi pasti diingat semuwanya bukan gratis, berarti bayak butuh pengorbanan masa, uang. Paling utama, sokong usaha bangsamu dan bersatu. Aq degar kontes bonsai tingkat Kuala Lumpur jatuh tanggal 24 May, apa Zamrizal masukin pohon ya? Q kira ini bisa jadi permulaan elmu bonsai mu tuk menaik ka tingkat yang lebih tingi dengan pembelajaran elmu dari penilaian juri di tempat tanding itu.
Oya, aq baru pulang dari Parit Sulung. Aq kesana kerna main ke rumah saudara q. Apa rumah mu dekat dari sana ya?

zamrizal said...

hai pak Sulis...

aku pingin mau masuk kontesnya tapi blum ada yang siap bonsainye..perlu sikit masa lagi....kalo adapun ngak cantik...pt sulong ya....tak sampai sejam perjalanan dari sana Pak....dekat saja tu. kalo turun lagi blehla datang rumah saya pak. tengok2 bonsai2 yang x berape cantik dirumah saya.

Abdul Malik said...

salam,

lie ko pun turun la...
boleh pi gali ramai2......

zamrizal said...

bonsai2....mane bonsai......