Wednesday, June 3, 2009

PERTANDINGAN BONSAI DI PENANG MAY- JUN 2009


































Cucur atap di sebelah atas kanan ini telah saya jual tahun lepas kepada kenalan di Bukit Tambun ( Steven)




Pokok kemuning (gambar kanan). Tahniah kepada Yasin, pokok kemuning kepunyaan Yasin dari Alma yg pernah mendapat tunjuk ajar dan pandangan dari saya.




Tahniah kepada a-khoon rakan seperguruan dari Parit Buntar kerana mendapat anugerah Johan Keseluruhan. ( Santalia - gambar kiri)






Santalia ( gambar kanan). Santalia ini telah diubahsuai oleh saya 3 tahun lepas sebelum dijual oleh Mushadat dari Trengganu.








Mustam kepunyaan SM Noryadi ( gambar kiri). Mustam ini telah diubahsuai penyusunan dahannya tahun lepas, ianya memerlukan sedikit masa lagi untuk kematangan.

8 comments:

zunira bonsai said...

Terima kasih atas gambar2 yang disediakan.Penting bagi pemain2 yang tidak ke pertandingan tersebut untuk melihat pokok2 yang dipertandingkan. Xde penyertaan ke dari pemain2 Kelantan? Apa2 pun terima kasih skali lagi buat cfu yie.....

zamrizal said...

sonyap jo sume....cantik2 blake bonsai2 tanding....tgk pokok sendripun sedih....nak2 dengar lagu nippon ni.....macam drama akantare plak......

Zul Langat said...

cantiknya pokok2 ni

Zul Langat said...

mahal tak bayaran yuran pertandingan ni

Mat Yie said...

Hai Zul,
Yuran pertandingan kat penang tidak dikenakan (free).

Unknown said...

pokok pa biswanya yg dorg buat pokok bonsai ni???

tag abe yie said...

Assalam. Sy baru mencuba buat bonsai.. Sy perlukan guru.. Sy d klantan. Tp sy mint sjk dri sekolh rendah lg.. Sy sedang training. Pokok santalia.. Tp tanpa berguru.. Cuma membaca.. Dan guna tips tips dri org yg buat bonsai dkt kg ayh sy .. Sy tinggl ngan nenek.. Klau ad sesiapa yg sudi ajar sy.. Wspp lh pd sy.. Sy nk tnya. Apakah cara asa pembuatan bonsai??

tag abe yie said...

Ini no wspp sy 0179832583