Monday, January 18, 2010

PENGUBAHSUAIAN BEBUAS

13 comments:

najmi said...

Salam A. Yie,

Tima kasih dengan info ni, tak sangka selepas pokok bebuas tu kelihatan lebih cantik selepas dipisahkan. Semoga A Yie terus memberi info yang berguna untuk tatapan semua.

Rumah kat mana?

Adnan said...

Salam A.Yi,

Saya pilih gambar kedua untuk pandangan hadapan.

Mengetarkan tengok kedua-duanya.

Ahmad Farus said...

Salam Yie,
Sebelum pengubahsuain tu pun pada saya dah menarik.
Pandangan saya gambar pertama view hadapan.
tq

Abdul Malik said...

Abg yie,

saya suka tengok yang pot merah cascade tu....perrrgggghhhh...

Abdul Malik said...

lupa pulak..

pokok abg yie ke?
pot macam tu ada stock lagi kat umah abg yie?

Syah said...

Salam A.Yie...
Cantik² base beruas A.Yie..
Pendapat saya rasanya pokok tu cantik kalau ditanam semula bersama cuma kedudukan satu sama lain di jarakkan bagi menampakkan seolah² bahagian tengah pokok telah rosak dan terpisah.. Pandangan saya ia kelihatan cantik sebab alur pergerakan batangnya sama. kedudukannya mungkin boleh di ubah.. Sori Sifu Yie "terlebih sudah"...heheh.Pendapat je..
Sifu..
Mintak komen sikit pokok saya kat ksbjunior.blogspot.com
TQ...

zamrizal said...

cantik sungguh basenyer.........

Mat Yie said...

Salam mesra semua peminat bonsai,

najmi,
sama2lah kita konsi ilmu bonsai ya..
workshop kat mana?

adnan,
pilihan yg bijak..

ahmad farus,
pandangan yg bagus tu..

malik,
mmg pokok a.yie, pot merah tu masih ada stock kt rumah a.yie..

syah,
terima kasih krn beri pandangan yg memuaskan, a.yi dh masuk blog syah dan akan buat satu simulasi pd pokok yg pertama itu, harap sabar..

zamrizal,
berkenan ke?

syahvilla.blogspot.com said...

Salam A.Yie,

Tidak dinafikan A.Yie pakar dlm pengubah suaian pada mana2 pokok bonsai. Sesiapa yg mengikuti pasti kagum dgn usaha A.Yie.
Salam dr Brunei Darussalam.

syahvilla.blogspot.com said...

Tak dinafikan Mat yie pakar dlm pengubahsuaian mana2 pokok bonsai. Sangat kagum dgn usaha Mat yie.

Salam dr Brunei Darussalam.

zamrizal said...

bang yie....

saya dah lame memmburu base bebuas ni.....cume lum jodoh lagii....yela kat umah lum ada lagi koleksi ni....asik2 santalia jek....nga kumpul duit ni.....gerhana2.....hehe...

duniaku said...

salam... nak..kecil daun bebuas.. wat guana

IBRAHIMJOHAR-0787 said...

nak kecilkan daun bebuas cuma dicabut daun2 yang sedia ada, nanti tumbuh yg baru ia menjadi kecil